יצאתי לבדוק: מי אתה שיווק מבוסס תוכן?

שיווק מבוסס תוכן הוא אחת ההגדרות הנפוצות כיום בעולם השיווק הדיגיטלי. ועדיין, לרובכם אין מושג בכלל מה זה אומר. בדיוק בגלל זה, יצאתי לבדוק, להבין ולהבהיר אחת ולתמיד, מה זו לעזאזל האסטרטגיה הזו ואיך היא עובדת. וגם, למה אנשים מתייחסים לתוכן ככתיבה שיווקית או קופירייטינג, ואיך כל זה קשור למשפך שיווק ולמסע הלקוח?

שיווק מבוסס תוכן.. תקראו לו מיוחד, תקראו לו מסתורי, תקראו לו לא מובן. זה בסדר, הוא לא נעלב. בכל זאת, שיווק מבוסס תוכן היא האסטרטגיה השולטת של בעלי עסקים קטנים, חברות ואפילו של התאגידים הגדולים בעולם. הוא הדרך הטובה ביותר לספר את הסיפור שלכם ושל העסק שלכם, הוא המפתח ללב הלקוחות שלכם,והוא המקום לחיזוק המותג שלכם, להגדלת מעגל הלקוחות ומיקסום המכירות. 

ובגלל שהעולם הזה הוא כל כך כל כך לא מובן, מסתורי, מסקרן, החלטתי לצאת ולגלות:
מי אתה שיווק מבוסס תוכן? 

 

אז עפ"י ויקיפדה: "שיווק באמצעות תוכן הוא סוג של שיווק שמתמקד ביצירת פרסום והפצה של תוכן לקהלי יעד שונים ברחבי האינטרנט".

ובתרגום חופשי שלי: שיווק באמצעות תוכן הוא תהליך שיווקי דיגיטלי המבוסס על יצירת תוכן , שמעניק ערך אמיתי לקהל היעד ומניע אותו לפעולה רצויה.

שיווק באמצעות תוכן ייצור עבורכם הזדמנויות חדשות:

  • לדבר עם הלקוחות שלכם בגובה העיניים.
  • להסביר במה אתם שונים או מיוחדים.
  • לספר מהו "האני מאמין" שלכם.
  • להוכיח שאתם מקצועיים ומקצועניים.
  • להגיע למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש של גוגל.

אותן הזדמנויות יובילו אתכם לתת ערך אמיתי ללקוחות שלכם ולהניע אותם לפעולה הרצויה.

אסטרטגיה

שיווק מבוסס תוכן חייב להתחיל בתכנון של אסטרטגייה מתאימה. המטרה בתכנון כזה, היא ליצור התאמה מדוייקת בין קהל היעד, לתוכן, לפלטפורמת הפרסום, ובסוף גם למשפך השיווקי. האסטרטגיה מתחילה בתכנון של "השילוש הקדוש ליצירת תוכן" המורכב מהתוכן הנכון, במקום הנכון ובזמן הנכון:

  • התוכן הנכון – הוא התוכן המתאים ביותר לקהל היעד, התוכן שיהיה להם הכי נוח להיות מעורבים איתו.
  • המקום הנכון – הוא המקום או המקומות העיקריים בהם קהל היעד מסתובב במרחב הדיגיטלי.
  • הזמן הנכון – הוא השלב "בחיי הלקוח", במשפך השיווקי, שבו קהל היעד מוכן לצרוך את התוכן.

תוכלו לקרוא בהרחבה על השילוש הקדוש ליצירת תוכן >>

האסטרטגיה, תעזור למקד את השיווק לקהל היעד, לדבר אליו בשפתו, ולעזור לו לעבור בין השלבים השונים במשפך השיווקי.

 

משפך שיווק

משפך שיווק מתאר "מסע לקוח" הכולל שלושה שלבים עיקריים:

מעורבות – הפעם הראשונה שהלקוח נחשף או שומע על המוצרים או העסק שלכם.

התעניינות – הלקוח כבר מכיר אתכם, אך הוא זקוק להוכחות מסויימות שיעזרו להחליט איך לפעול.

המרה – הלקוח מוכן ומזומן לבצע את הרכישה.

בכל אחד מהשלבים, אתם צריכים לתת ערך אמיתי ללקוח בשביל לקדם אותו לשלבים הבאים במשפך, או לבצע את ההמרה. 

ומה ייתן ללקוח שלכם ערך גבוה יותר מאשר סיפורים, מדריכים, מקרי מבחן, דרכים לפתרון הבעיה שלו, הצגת המומחיות שלכם, והוכחה בדבר המקצועיות והמקצוענות שלכם? מה ייתן ללקוח שלכם ערך גבוה יותר מ-תוכן?

בתיאור משפך שיווקי שמבוסס על תוכן, אנחנו משלבים את התוכן בכל אחד מהשלבים במשפך בשביל לתת ללקוח את הערך המקסימלי.

התוכן

התוכן בשיווק דיגיטלי כולל בתוכו את כלל הרעיונות, הנושאים, המחשבות, העניינים והצורות המצווים בטקסט או ביצירה כלשהי. הטעות הנפוצה ביותר לגבי המושג "תוכן" במרחב הדיגיטלי, היא שרבים מבלבלים בינו לבין מושגים כמו קופירייטינג, קרייאטיב או כתיבה שיווקית. בניגוד לדעה הקיימת, תוכן הוא סך המסרים שאתם משתמשים בהם בשביל לתקשר עם קהל היעד.

תוכן אכן כולל בתוכו כתיבה שיווקית וקופירייטינג, אבל תוכן הוא גם הקלטה של פודקאסט, הפקה של וידאו, בניית מיתוג ועיצוב גרפי, מאמרים שיווקים באתרי המלצות תוכן וגם מודעות גוגל ופוסטים ברשתות חברתיות.

חשוב: התוכן שתייצרו חייב להיות איכותי, אפקטיבי, יצירתי, מבדל ובעל ערך אמיתי ללקוחות שלכם.

הערך שיפיקו הלקוחות מהתוכן שלכם, יניע אותם לביצוע הפעולות הרצויות.

למה אתם מחכים? רוצו ליצור תוכן!

מוזמנים להמשיך איתי את המסע בקהילה בפייסבוק כוכב התוכן

וגם לסמן לייק ולהשאר בעניינים בעמוד העסקי בפייסבוק מינגלינג.

 

 

קבלו סקופ לא מהעולם הזה פעם בשבוע!
אהבתם? נשמח שתשתפו :)
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
קראו לכם עוד משהו נחמד
All articles loaded
No more articles to load