יצאתי לבדוק אחת ולתמיד: מי אתה שיווק מבוסס תוכן?

שיווק מבוסס תוכן הוא אחת ההגדרות הנפוצות כיום בעולם השיווק הדיגיטלי. ועדיין, סביר להניח שאין לכם מושג למה הכוונה. בדיוק בגלל זה יצאתי לבדוק אחת ולתמיד, על מה כל הרעש? מה זו לעזאזל האסטרטגיה הזו, איך היא עובדת, איך משלבים אותה במשפך השיווקי ובמסע הלקוח, ואיך אתם כבעלי עסקים יכולים לנצל אותה לטובתכם. 

שיווק מבוסס תוכן. תקראו לו מיוחד, תקראו לו מסתורי, תקראו לו לא מובן. זה בסדר, הוא לא נעלב. בכל זאת, שיווק מבוסס תוכן הוא האסטרטגיה המרכזית של בעלי עסקים קטנים, חברות ואפילו של התאגידים הגדולים בעולם. הוא הדרך הטובה ביותר לספר את הסיפור שלכם ושל העסק שלכם. הוא המפתח ללב הלקוחות שלכם. הוא הדרך ליצור מעורבות עם המותג שלכם, להגדלת מעגל הלקוחות ומיקסום המכירות. ובגלל שהעולם הזה הוא כל כך לא מובן, מסתורי ומסקרן, החלטתי לצאת ולגלות אחת ולתמיד:

מי אתה שיווק מבוסס תוכן? 

אז, עפ"י ויקיפדה: "שיווק באמצעות תוכן הוא סוג של שיווק שמתמקד ביצירת פרסום והפצה של תוכן לקהלי יעד שונים ברחבי האינטרנט". ובתרגום חופשי שלי: שיווק באמצעות תוכן הוא תהליך שיווקי דיגיטלי המבוסס על יצירת תוכן , שמעניק ערך אמיתי לקהל היעד ומניע אותו לפעולה רצויה.

שיווק באמצעות תוכן ייצור עבורכם הזדמנויות חדשות:

  • לדבר עם הלקוחות שלכם בגובה העיניים.
  • להסביר במה אתם שונים או מיוחדים.
  • לספר מה ה"אני מאמין" שלכם.
  • להוכיח שאתם מקצועיים ומקצועניים.
  • להגיע למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש של גוגל.

אותן הזדמנויות יובילו אתכם לתת ערך אמיתי ללקוחות שלכם ולהניע אותם לפעולה הרצויה.

 

אסטרטגיה

שיווק מבוסס תוכן מתחיל בתכנון של אסטרטגייה מתאימה. המטרה בתכנון היא ליצור התאמה מדוייקת בין התוכן הנכון למקום הנכון בזמן הנכון:

  • התוכן הנכון – הוא התוכן המתאים ביותר לקהל היעד, התוכן שיהיה להם הכי נוח להיות מעורבים איתו.
  • המקום הנכון – הוא המקום או המקומות העיקריים בהם קהל היעד מסתובב במרחב הדיגיטלי.
  • הזמן הנכון – הוא השלב "בחיי הלקוח", במשפך השיווקי, שבו קהל היעד מוכן לצרוך את התוכן.

תוכלו לקרוא בהרחבה על השילוש הקדוש ליצירת תוכן >>

האסטרטגיה, תעזור למקד את השיווק לקהל היעד, לדבר אליו בשפתו, לפנות אליו במקומות שהוא נמצא בהם, ולעזור לו לעבור בין השלבים השונים במשפך השיווקי.

 


 

לא יודע איזה תוכן להכין על העסק שלך?

יש לי שיטה פשוטה ואפקטיבית ב-3 צעדים מדוייקים >>


 

המשפך השיווקי

משפך שיווק מתאר "מסע לקוח" הכולל ארבעה שלבים עיקריים:

חשיפה – הפעם הראשונה שהלקוח נחשף או שומע על המוצרים או העסק שלכם.

מעורבות – הלקוח מגלה עניין ראשוני במוצרים או השירותים.

התעניינות – הלקוח כבר מכיר אתכם, והוא ממחליט שהוא מוכן לרכוש את המוצר או השירותים.

המרה – הלקוח מבצע את הרכישה.

בכל אחד מהשלבים, אתם צריכים לתת ערך אמיתי ללקוח בשביל לקדם אותו לשלבים הבאים במשפך, או לבצע את ההמרה. ומה ייתן ללקוח שלכם ערך גבוה יותר מאשר סיפורים, מדריכים, מקרי מבחן, דרכים לפתרון הבעיה שלו, הצגת המומחיות שלכם, והוכחה בדבר המקצועיות והמקצוענות שלכם? מה ייתן ללקוח שלכם ערך גבוה יותר מ-תוכן?

בתיאור משפך שיווקי שמבוסס על תוכן, אנחנו משלבים את התוכן בכל אחד מהשלבים במשפך בשביל לתת ללקוח את הערך המקסימלי לאורך כל הדרך.

 

התוכן

התוכן בשיווק דיגיטלי כולל בתוכו את כלל הרעיונות, הנושאים, המחשבות, העניינים והצורות המצווים בטקסט או ביצירה כלשהי. הטעות הנפוצה ביותר לגבי המושג "תוכן" במרחב הדיגיטלי, היא שרבים מבלבלים בינו לבין מושגים כמו קופירייטינג, קרייאטיב או כתיבה שיווקית. בניגוד לדעה הקיימת, תוכן הוא סך המסרים שאתם משתמשים בהם בשביל לתקשר עם קהל היעד.

תוכן אכן כולל בתוכו כתיבה שיווקית וקופירייטינג, אבל תוכן הוא גם הקלטה של פודקאסט, הפקה של וידאו, בניית מיתוג ועיצוב גרפי, מאמרים שיווקים באתרי המלצות תוכן וגם מודעות גוגל ופוסטים ברשתות חברתיות.

חשוב: התוכן שתייצרו חייב להיות איכותי, אפקטיבי, יצירתי, מבדל ובעל ערך אמיתי ללקוחות שלכם.

הערך שיפיקו הלקוחות מהתוכן שלכם, יניע אותם לביצוע הפעולות הרצויות.

למה אתם מחכים? רוצו ליצור תוכן!

מוזמנים להמשיך איתי את המסע בעמוד העסקי בפייסבוק מינגלינג.

 

 

הצטרפו לטיסה הבאה לכוכב התוכן
אהבתם? נשמח שתשתפו :)
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
קראו לכם עוד משהו נחמד
All articles loaded
No more articles to load