יצאתי לבדוק: מי אתה שיווק מבוסס תוכן?

שיווק מבוסס תוכן הוא אחת ההגדרות הנפוצות כיום בעולם השיווק הדיגיטלי. ועדיין, סביר להניח שאין לכם מושג למה הכוונה. בדיוק בגלל זה יצאתי לבדוק אחת ולתמיד, על מה כל הרעש? מה זו לעזאזל האסטרטגיה הזו, איך היא עובדת, איך משלבים אותה במשפך השיווקי ובמסע הלקוח, ואיך אתם כבעלי עסקים יכולים לנצל אותה לטובתכם. 

שיווק מבוסס תוכן.

תקרא לו מיוחד, תקרא לו מסתורי, תקרא לו לא מובן. זה בסדר, הוא לא נעלב. בכל זאת, ב-5 השנים האחרונות שיווק מבוסס תוכן הוא האסטרטגיה המרכזית לפרסום בדיגיטל של בעלי עסקים קטנים, חברות ואפילו של התאגידים הגדולים בעולם. הוא הדרך הטובה ביותר לספר את הסיפור שלך ושל העסק שלך. חשוב מזה, שיווק תוכן הוא המפתח ללב הלקוחות שלך והדרך ליצור מעורבות עם המותג שלך, להגדלה ומיקסום של המכירות. 

העולם הזה של שיווק מבוסס תוכן הוא כל כך לא מובן, מסתורי ומסקרן שהחלטתי לצאת ולגלות אחת ולתמיד:

מי אתה שיווק מבוסס תוכן? 

עפ"י ויקיפדה: "שיווק באמצעות תוכן הוא סוג של שיווק שמתמקד ביצירת פרסום והפצה של תוכן לקהלי יעד שונים ברחבי האינטרנט". 

בתרגום חופשי שלי: שיווק באמצעות תוכן הוא תהליך שיווקי דיגיטלי המבוסס על יצירת תוכן , שמעניק ערך אמיתי לקהל היעד ומניע אותו לפעולה רצויה.

שיווק באמצעות תוכן יצור עבורך הזדמנויות חדשות:

  • לדבר עם הלקוחות שלך בגובה העיניים.
  • להסביר במה אתם שונה או מיוחד.
  • לספר מה ה"אני מאמין" שלך.
  • להוכיח שאתה מקצועי ומקצוען.
  • להגיע למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש של גוגל.

אותן הזדמנויות יובילו אותך לתת ערך אמיתי ללקוחות שלך ולהניע אותם לפעולה הרצויה.

 

אסטרטגיה

שיווק מבוסס תוכן מתחיל בתכנון של אסטרטגייה מתאימה. המטרה בתכנון היא ליצור התאמה מדוייקת בין התוכן הנכון למקום הנכון בזמן הנכון:

  • התוכן הנכון – הוא התוכן המתאים ביותר לקהל היעד, התוכן שיהיה להם הכי נוח להיות מעורבים איתו.
  • המקום הנכון – הוא המקום או המקומות העיקריים בהם קהל היעד מסתובב במרחב הדיגיטלי.
  • הזמן הנכון – הוא השלב "בחיי הלקוח", במשפך השיווקי, שבו קהל היעד מוכן לצרוך את התוכן.

תוכל לקרוא בהרחבה על השילוש הקדוש ליצירת תוכן >>

האסטרטגיה, תעזור למקד את השיווק לקהל היעד, לדבר אליו בשפתו, לפנות אליו במקומות שהוא נמצא בהם, ולעזור לו לעבור בין השלבים השונים במשפך השיווקי.

 


 

לא יודע איזה תוכן להכין על העסק שלך?

יש לי שיטה פשוטה ואפקטיבית ב-3 צעדים מדוייקים >>

 


 

המשפך השיווקי

משפך שיווק מתאר "מסע לקוח" הכולל ארבעה שלבים עיקריים:

חשיפה – הלקוח נחשף או שומע על המוצרים או העסק שלך לראשונה.

מעורבות – הלקוח מגלה עניין ראשוני במוצרים או השירותים.

התעניינות – הלקוח כבר מכיר אותך, והוא מחליט שהוא מוכן לרכוש את המוצר או השירותים.

המרה – הלקוח מבצע את הרכישה.

בכל אחד מהשלבים, אתה צריך לתת ערך אמיתי ללקוח בשביל לקדם אותו לשלבים הבאים במשפך, או לבצע את ההמרה. ומה ייתן ללקוח שלך ערך גבוה יותר מאשר סיפורים, מדריכים, מקרי מבחן, דרכים לפתרון הבעיה שלו, הצגת המומחיות שלך, והוכחה בדבר המקצועיות והמקצוענות שלך? מה ייתן ללקוח שלך ערך גבוה יותר מ-תוכן?

בתכנון משפך שיווק שמבוסס על תוכן, אתה משלב את התוכן בכל אחד מהשלבים במשפך, בשביל לתת ללקוח את הערך המקסימלי לאורך כל הדרך.

 

התוכן

התוכן בשיווק דיגיטלי כולל בתוכו את כלל הרעיונות, הנושאים, המחשבות, העניינים והצורות המצווים בטקסט או ביצירה כלשהי. הטעות הנפוצה ביותר לגבי המושג "תוכן" במרחב הדיגיטלי, היא שרבים מבלבלים בינו לבין מושגים כמו קופירייטינג, קרייאטיב או כתיבה שיווקית.

בניגוד לדעה הרווחת, תוכן הוא סך המסרים שאתה משתמש בהם בשביל לתקשר עם קהל היעד.

תוכל גם לגלות על כך שתוכן הוא מלך בלי ממלכה >>.

תוכן אכן כולל בתוכו כתיבה שיווקית וקופירייטינג, אבל תוכן הוא גם הקלטה של פודקאסט, הפקה של וידאו, בניית מיתוג ועיצוב גרפי, מאמרים שיווקים באתרי המלצות תוכן וגם מודעות גוגל ופוסטים ברשתות חברתיות.

חשוב: התוכן שתייצר חייב להיות איכותי, אפקטיבי, יצירתי, מבדל ובעל ערך אמיתי ללקוחות שלך.

הערך שיפיקו הלקוחות מהתוכן, יניע אותם לביצוע הפעולות הרצויות.

למה אתם מחכה?! רוץ ליצור תוכן.

מוזמן להמשיך איתי את המסע בעמוד העסקי בפייסבוק מינגלינג.

 

 

הצטרפו לטיסה הבאה לכוכב התוכן
אהבתם? נשמח שתשתפו :)
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
קראו לכם עוד משהו נחמד
All articles loaded
No more articles to load