בזבוז זמן – 4 מסרים שאסור שיופיעו בתוכן שלכם

לקהל שלכם אין זמן. עשרות אם לא מאות פרסומות עוברות מול העיינים שלו בכל יום בערוצי הטלוויזיה, בפייסבוק, באינסטגרם, בגוגל, ביוטיוב, באתרי חדשות ואפילו בווטסאפ. בגלל זה, כל אחד מהמסרים השיווקים שאתם יוצרים בשביל לפרסם לקהל היעד חייב להיות אפקיטיבי: מעביר מידע או מניע לפעולה. לקהל שלכם אין זמן, אז למה אתם עדיין מבזבזים לו אותו? למה אתם מעסיקים אותו בקריאה, צפייה או שמיעה של דברים מיותרים לא אפקטייבים וחסרי ערך אמיתי? 

 

אזהרה! ספויילר: (תמיד רציתי לרשום את זה) הטקסט הרשום כאן, הוא לא פוליטיקלי קורקט בשום צורה, וסביר להניח שלא יהיה מוסכם על רוב הגורמים בעולם השיווק. הסיבה היא שאת רוב המסרים האסורים שאציג כאן, אתם רואים באופן יום יומי במודעות הממומנות בפייסבוק, גוגל, יוטיוב, ובפרסומות במסך הטלוויזיה ושאר אפיקי הפרסום המסורתי. הדברים הנאמרים כאן הם דעתי האישית בלבד ומבוססים על דברים שקראתי, שמעתי או חשבתי בעצמי, ואין לרובם ביסוס ספרותי.

למה זה נכתב בכל זאת?

קודם כל כי זה האתר שלי, אז אני יכול לכתוב כאן מה שנראה לי לנכון כל עוד זה לא פוגע באף אחד. דבר שני, אני מאמין בכל הלב שהמילים והביטווים שמופיעים בסעיפים הבאים הם באופן חד משמעי אסורים לפרסום כאשר אנחנו מתעסקים ביצירת תוכן שיווקי.

המרחב הדיגיטלי כל כך רווי במסרים, אין בו זמן לדברים מיותרים, השווקים כל כך תחרותיים, ועשרות אם לא מאות פרסומות עוברות מול העיינים של הלקוחות שלכם בכל יום, למה אתם עדיין מבזבזים זמן בלכתוב דברים מיותרים, לא אפקטייבים וחסרי ערך אמיתי ללקוחות שלכם?

 

4 מסרים שאסור שיופיעו בתוכן שלכם:

 

1. סייגים, ובכלל שלילה

"זה לא מונדיאל, זה מונדיליי"

זה הסלוגן שבחרה חברת הוט להשתמש בו בפרסומת שמטרתה הייתה לשכנע את גברי ישראל לצפות דרכה במונדיאל 2018. הפרסומת כמובן מכוונת נגד 2 מתחרות של הוט בתחום הטלוויזיה – סלקום ופרטנר טיוי. שתיהן, מציעות חבילות טלוויזיה מבוססות אינטרנט שבדיוק כמו מה שמנסה להבהיר הוט בפרסומת שלה, לעיתים השידורים סובלים מדיליי קל של 1-2 שניות, דבר הגורע מאיכות הצפייה של חובבי הספורט.

זה פשוט משגע אותי! הוט, היא אחת החברות הגדולות בישראל ויש לה תקציב פרסום אסטרונומי. בנוסף, היא בוחרת כפרזנטור לפרסומת את אחד האנשים המפורסמים (והיקרים) בעולם, כריסטיאנו רונאלדו, ולמרות כל זה היא עדיין מצליחה לבזות את עצמה. הוט, בוחרת לבזבז את כל הפרסומת שלה, את כל המסר שלה, את כל תקציב הפרסום, על להתעסק במה שהיא לא, בללעוג למתחרות שלה, בלהסביר "למה היא" דרך "למה לא המתחרים שלה".  

 

למה לבזבז זמן על מה שאין לכם? על מה אתם לא? אף אחד לא מושלם וזו עובדה. אנחנו והעסק שלנו טובים יותר בחלק מהמאפיינים והפרמטרים,  ובחלקם פחות. אז למה לבזבז את הזמן שלכם ושל הלקוחות שלכם בלספר על מה שאין? אתם כל כך הרבה דברים כן, וללקוח שלכם אין זמן לבזבז, הוא רוצה לצרוך מידע אפקטיבי, מהיר ובעל ערך אמיתי עבורו. כשאתם מתעסקים בכל מה שלא, תהיו בטוחים שהלקוח שלכם לא יבין לרגע – למה כן לקנות ממכם, לצפות בכם, לעקוב אחריכם, וחשוב מזה – להיות נאמן לכם ולעסק שלכם.

 

2. "אנחנו הכי אחי"

כמה פעמים שמעתם או ראיתם את אחד מסוגי הפרסומים הבאים?

"מתחם האופנה הגדול בצפון"

"רשת הפיצה הגדולה בישראל" "

"חנות הנעליים המובילה בישראל"

"מקום 1 בשירות בחיפה"

"הכי טובים במה שאנחנו עושים מאז 1935"

למה? למה שתגידו את זה ללקוחות שלכם? זה פשוט פרסום מוטעה, לא מדוייק והוא בזבוז זמן לחלוטין. לצערי, זה קורה בכל רשת, בכל גודל, בכל תחום ובכל סוגי המוצרים. הרצון המעוות הזה לצעוק לעולם שאתם הכי גדולים,הכי חזקים, הכי מוצלחים מאז 1472. מי מלבדכם קובע את העובדות האלו? אף אחד! "הכי גדולים בישראל.." מי החליט? לפי איזה פרמטרים? מה הוא בדק? האם זה את הרווח התפעולי שלכם לרבעון, את ההכנסה הממוצעת לחודש, או את סך ההכנסות השנתי? כמובן שאף אחד לא בדק שום דבר מ"העובדות" שמוצגות באותן מסרים שיווקים, ונוכל להסיק מכך – שהן מומצאות לחלוטין, מעוותות ואסורות לפרסום.

 

תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏‏‏ענן‏, ‏שמיים‏‏, ‏‏פעילויות בחוץ‏, ‏טקסט‏‏‏ ו‏טבע‏‏‏

התמונה לקוחה מתוך עמוד הפייסבוק: "צמיגי ביטון עפולה"

"אין הנחתום מעיד על עיסתו" מוכר לכם? אם אתם טובים במה שאתם עושים, אם אתם מאמינים במה שאתם עושים, אם אתם מעניקים שירות לקוחות ראוי, אם אתם פותרים בעיה אמיתית בחיי הלקוחות שלכם ונותנים להם ערך אמיתי בתמורה לנאמנות שלהם למוצר ולעסק שלכם, הם כבר יחליטו בעצמם מה מידת ההצלחה שלכם בעיניהם. את מי אתם חושבים שאתם מרשימים עם מסרים מזוייפים? סוג הפרסום הזה שמעיד על עצמכם שאתם הכי גדולים או הכי טובים בעולם או בנישה שבה אתם מתעסקים, הוא אסור הוא מוטעה והוא חסר סיכוי ליצור איזשהו ערך אמיתי ונאמנות אמיתית ביניכם לבין הלקוחות שלכם.

 

3. ה-התניות

עד לפני מס' שנים, את ההתניות יכלנו למצוא בעיקר בפרסומות של רשתות מזון או אופנה, אך במרחב הדיגיטלי אני פוגש יותר ויותר עסקים שמנסים להעתיק את אותה השיטה למסרים השיווקים שלהם. בשני המקרים השיטה הזו פסולה בעייני ואסורה לשימוש וכמובן שהיא בזבוז זמן מוחלט.

כשאתם משווקים את המוצרים שלכם, יש לכם שניות בודדות לשכנע את קהל היעד שלכם במסר מסויים, להעביר לו נקודה, עניין או לנסות ולמכור לו משהו. למה שתבזבזו את הזמן שלו בהתניות מחייבות ולא נעימות לעין שמבריחות את הקונה?

 

תוצאת תמונה עבור בקנייה מעל

 

יש לכם מבצע? מצויין, אני מת על מבצעים, אבל מבצעים טובים ששוויים לכל הצדדים ולא רק לכם כמוכרים. אתם מוכרים את השירות שלכם ב20% הנחה? יופי! תמכרו את השירות ב 20% הנחה. אין שום סיבה שבעולם שתתנו את ההנחה בקנייה מעל X שקלים או בהתחייבות מסויימת ואפילו לא בנתינת פרטים אישיים. אין כאן שום היגיון. מבצע אמור להיות משתלם לכם ומשתלם ללקוחות שלכם, כאשר אתם מתנים את המבצע אתם מרחיקים את קהל היעד שלכם, יוצרים אצלו פחד והרתעה וגורמים לו לחשוב פעמיים אם הוא בכלל רוצים להשתתף במבצע. מבצע טוב זה מבצע שקורה כאן ועכשיו, ללא תנאים, ללא מחויבויות וללא פחד והתרעה מהמבצע עצמו.

 

4. כל דבר שהוא לא אתם, המותג או איך המוצר ישנה את חיי הלקוח

החלק האחרון ברשימה הוא כל דבר. כל דבר? כל דבר. כל דבר שהוא לא אתם, המותג שלכם, או איך המוצר שלכם הולך לשנות את חיי הלקוח שלו. כל דבר אחר שמופיע במסר השיווקי או בפרסומת שלכם, בין אם זה סיפור עצוב או הומוריסטי, משעשע או מרתק, מרגש או מסקרן, אם התוכן בו לא קשור בשום אופן אליכם או למוצרים שלכם, אין לפרסום שלכם זכות קיום. חבל על הכסף שלכם, על הזמן שלכם ועל הזמן של קהל היעד שלכם והלקוחות שלכם.

 

לא צריך להיות קופייריטר מבריק ולא צריך להיות אשפי שיווק דיגיטלי. בשביל לייצר תוכן שיווקי שלא מבזבז זמן אתם בסה"כ צריכים לדבר על עצמכם, על המותג שלכם ועל המוצרים או השירותים שלכם – וכל דבר אחר הוא פשוט אסור לפרסום. תתנו ערך באמצעות התוכן, תעניקו דברים ללא תנאים, דברו על עצמכם בלבד ולא על המתחרים שלכם. אתם לא מושלמים! אל תנסו להיות. אל תצעקו שאתם הכי גדולים, הכי טובים או מס' 1 במדינת ישראל, זה לא מעניין ולא מרשים אף אחד, מלבד את האגו שלכם.

בהצלחה ♥  

 

מוזמנים להמשיך איתי את המסע בקהילה בפייסבוק כוכב התוכן

וגם לסמן לייק ולהשאר בעניינים בעמוד העסקי בפייסבוק מינגלינג.

קבלו סקופ לא מהעולם הזה פעם בשבוע!
אהבתם? נשמח שתשתפו :)
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
קראו לכם עוד משהו נחמד
All articles loaded
No more articles to load