תוכן יוצר הזדמנויות חדשות

הדבר המדהים ביותר שגיליתי על התוכן הוא שבכל רגע נתון הוא יוצר עבורנו הזדמנויות חדשות: להראות במה אנחנו מאמינים, לספר במה אנחנו שונים ולפתח מערכות יחסים אמיתית וכנה עם הלקוחות שלנו. בנוסף, התוכן עוזר להוכיח שאנחנו מומחים בתחומנו ושווה לרכוש מאיתנו את הידע והניסיון שלנו. לתוכן סוגים רבים, ואנחנו יכולים להשתמש בכל אחד מהם בשביל ליצור עבורנו, עבור העסק שלנו וגם עבור הלקוחות שלנו הזדמנויות חדשות.

כזכור, בעיניי תוכן הוא מלך בלי ממלכה ולמרות התואר המכובד שלו, הוא חסר הערכה בעולם השיווק הדיגיטלי. לתוכן קיימים סוגים רבים וכל אחד מהם הוא ייחודי, מעניין ומסקרן בפני עצמו. תוכן הוא לא רק קרייאטיב באתר או כתיבה שיווקית בבלוג, תוכן הוא כלל הרעיונות, הנושאים, המחשבות, העניינים והצורות, המצויים בטקסט או ביצירה כלשהי. תוכן איכותי, אפקטיבי יצירתי ומבדל – יוצר הזדמנויות חדשות.

 

מהם סוגי התוכן העיקריים בשיווק דיגיטלי?

  • פוסטים ברשתות חברתיות.
  • מאמרים מקצועיים המורכבים מעובדות בעיקרם.
  • מאמרים שהם דעתכם האישית.
  • מאמרי תוכן שיווקי באתרי המלצות תוכן.
  • וידאו על כל צורותיו – אנימציה, פרסומת, הדרכה או צילום אישי.
  • תוכן מוקלט – פודקאסט.
  • קרייאטיב באתרים.
  • מודעה שיווקית בגוגל אדוורדס / גוגל אדסנס.
  • תוכן ויזואלי – גרפיקות, תמונות וטבלאות.

 

בעזרת תוכן אנחנו יכולים ליצור עבורנו, עבור העסק שלנו ועבור הלקוחות שלנו הזדמנויות חדשות שלא היו קיימות בעבר:

 

1. להציב את הסמלים והאמונות שלנו אל מול עיני הלקוחות

סיימון סינק, חוקר שיווק בריטי אמר פעם: "אנשים לא קונים את מה שאתה מוכר, אנשים קונים למה אתה מוכר את זה.." בזכות התוכן יש לנו הזדמנות ענקית להציג לקהל היעד למה הוא צריך לקבל מאיתנו את המוצרים או השירותים שאנחנו מוכרים. למה החיים שלו ישתנו בזכות המוצר, ולמה שבכלל יהיה אכפת לו להשתמש בהם. בזכות התוכן אנחנו יכולים להציג לא רק מה המוצר ומה היתרונות והמאפיינים שהופכים אותו לבעל ערך ללקוח, אנחנו ממש יכולים להסביר לו למה הוא צריך את המוצר שלנו ולמה הוא הולך לשפר את החיים שלו.

 

2.לספר במה אנחנו שונים מהסביבה שלנו

בכל בית עסק קיים ייחוד – אפילו בשווקים התחרותיים והצפופים ביותר. כשאני אומר ייחוד, אז לא, זה לא למכור במשך חודש את המוצר שלך ב- 1+1 מתנה. זה גם לא קשור ליופי המשרד או כמה גדול תקציב השיווק שלך. ייחוד אמיתי הוא מה הן היכולות או הכשרונות שלך בשונה משאר המתחרים שלך, מה אתה מסוגל לתת שיהיה בעל ערך אמיתי ללקוחות שלך ושיענה על הצרכים שלהם? התוכן מציג לקהל היעד בצורה עניינית מהו הייחוד שבגללו צריך לקבל את המוצר דווקא מאיתנו.

 

3.לפתח מערכת יחסים אמיתית וכנה עם הלקוחות שלנו

הימים שפירסום העסק בידיעות אחרונות היה גורף אחריו 20 שיחות טלפון ביום הסתיימו. (אני מודה, אני אפילו לא זוכר את התקופה הזו). כיום כמעט בכל שוק עסקי, עשרות מתחרים נלחמים על תשומת הלב של הלקוחות ובכל כך הרבה אמצעי מדיה: טלוויזיה ורדיו, רשתות חברתיות ואתרי אינטרנט, מיילים והרשימה עוד כל כך עוד ארוכה. יצירה של התוכן הנכון היא דרך מצויינת להשמיע את הקול שלנו בתוך כל ה"רעש" הפרסומי ולהתחיל ולפתח מערכת יחסים אמיתית וכנה עם קהל היעד, מערכת יחסים שתוביל בסופו של דבר לרכישה של לקוחות, קידום העסק והגדלת המכירות.

 

4.להוכיח שאנחנו מומחים בתחומנו ולמכור את הידע שלנו

אחת ההזדמנויות המרתקות שהתוכן מציע היא "למכור" את הידע שלנו. ככל שנייצר תוכן איכותי, אפקטיבי, שמעיד על הידע שלך ועל המומחיות שלנו, ללקוחות שלנו יהיה נוח ופשוט לרכוש מאיתנו מוצרים וגם לקבל מאיתנו הדרכות קורסים ושיעורים בתחום ההתמחות שלנו.

 

5.להיות רלוונטי, ולהגיע למקומות הראשונים בחיפוש בגוגל

כשגוגל קובע את מי להציג במקומות הראשונים במנוע החיפוש האורגני שלו הוא מחפש אתרים שרלוונטים לגולשים שלהם. איך גוגל קובע רלוונטיות? באמצעות המון פרמטרים שחלקם ידועים לאדם הפשוט וחלקם כנראה יישארו לנצח בסודי סודות בתוך קודי התכנות המסובכים של האלגוריתם. דבר אחד בטוח, התוכן הוא אחד הגורמים העיקריים לקביעת הרלוונטיות. לכן, יצירה של תוכן רלוונטי לקהל היעד באתר מעניקה לנו הזדמנות להיות רלוונטים מאוד עבור קהל היעד וכתוצאה מכך רלוונטים גם לגוגל. ככל שקהל היעד שלנו יבלה יותר זמן באתר שלנו – יקרא מאמרים, יצפה בסרטונים יקשיב לפודקאסטים ואולי אפילו ירשם לניוזלטר, אנחנו נהפך לרלוונטים יותר ונגיע למקומות הראשונים בחיפוש של גוגל.

 

6.להניע את קהל היעד לפעולה הרצויה

כשאנחנו משווקים באינטרנט, אנחנו לרוב נשלב במודעה השיווקית סוג של "הנעה לפעולה" שאנחנו רוצים שקהל היעד יבצע אחרי שהוא יסיים לצרוך את התוכן. הנעות לפעולה מוכרות הן הצעה להירשם לרשימת תפוצה או הרשמה לטופס לידים, הצבעות לסקרים, לחיצה על קישורים ובקשה לתגובות, שיתופים או לייקים (ועוד ועוד). התוכן שניצור הוא זה שיקבע באופן חד משמעי האם נצליח לשכנע את קהל היעד להיות "מונע לפעולה".

 

אז מה הלאה?

בכוכב התוכן, המשימה שלי היא להוכיח שתוכן הוא המלך הבלתי מעורער של השיווקי הדיגיטלי. בנוסף, לבנות קהילה של אנשים שמאמינים כמוני ביכולות המדהימות של יצירת תוכן איכותי. אני מקווה שגם אתה או את תהפכו להיות חלק מהממלכה האדירה הזאת של המלך האחד והיחיד – התוכן. החזון שלי הוא שבעלי עסקים, קטנים ועד גדולים, ארגונים ואפילו תאגידים בינלאומיים יצרו עבורם, עבור העסק שלהם ועבור הלקוחות שלהם הזדמנויות חדשות בזכות התוכן.

 

הטיסה הבאה: למה החלטתי לעלות על חללית ולטוס לכוכב אחר?.

מוזמנים להמשיך איתי את המסע בקהילה בפייסבוק כוכב התוכן

וגם לסמן לייק ולהשאר בעניינים בעמוד העסקי בפייסבוק מינגלינג.

הצטרפו לטיסה הבאה לכוכב התוכן
אהבתם? נשמח שתשתפו :)
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
קראו לכם עוד משהו נחמד
All articles loaded
No more articles to load