מלך בלי ממלכה: התוכן

ברשת האינטרנט מסתובבת לה אגדה אורבנית על אחד ושמו "תוכן". עפ"י האגדה, תוכן הוא חשוב נורא וכדאי לנו להשתמש בו בכל הזדמנות. הוא מגדיל את הנוכחות הדיגיטלית, עוזר לייצר מערכות יחסים עם הלקוחות ולהגדיל את המכירות ואת מעגל הלקוחות. עוד מספרת האגדה שהתוכן הוא פשוט המלך הבלתי מעורער של השיווק הדיגיטלי. אז מדוע התוכן הוא כל כך חשוב לשיווק דיגיטלי ולמה במהלך השנים הוא קיבל תואר של מלוכה, ואם זה אכן המצב אז איפה הממלכה?

תוכן הוא כלל הרעיונות, הנושאים, המחשבות, העניינים והצורות, המצויים בטקסט או ביצירה כלשהי. בשיווק דיגיטלי אנחנו משתמשים בתוכן בשביל ליצור הזדמנויות חדשות עבורנו, עבור בית העסק ועבור הלקוחות שלנו. בשביל ליצור את התוכן בצורה האפקטיבית ביותר, אנחנו צריכים לבחור בקפידה את סוג התוכן שניצור, להבין איפה כדאי להציג התוכן, ולהחליט באיזה שלב בחיי הלקוח שלנו הוא צריך לפגוש את אותה פיסת תוכן שבחרנו להציג.

הטעות הנפוצה ביותר בנוגע למושג תוכן היא שרבים נוטים לבלבל בין המושג "תוכן" לבין מושגים כמו כתיבה שיווקית, קריאייטיב או כתיבת תכנים ומאמרים. כשאנחנו מדברים על תוכן, אנחנו לא מדברים רק על המילה הכתובה, על מאמר או על קרייאטיב סקסי לאתר. תוכן הוא סך המסרים שבהם אנחנו משתמשים בשביל לתקשר עם קהל היעד שלנו. תוכן הוא הדרך להציג במה אנחנו שונים, טובים או מיוחדים יותר מהמתחרים שלנו. תוכן, הוא ההסבר של בית העסק, מה הוא מייצג, במה הוא מאמין ואיך הוא הולך לשפר את חיי הלקוח שלו. והכי חשוב, התוכן מסביר למה מלכתחילה צריך הלקוח את השירותים והמוצרים של בית העסק.

ברשת האינטרנט מסתובבת לה אגדה אורבנית על אחד ושמו "תוכן". עפ"י האגדה, תוכן הוא חשוב נורא וכדאי לנו להשתמש בו בכל הזדמנות. הוא מגדיל את הנוכחות הדיגיטלית, עוזר לייצר מערכות יחסים עם הלקוחות ולהגדיל את המכירות ואת מעגל הלקוחות. עוד מספרת האגדה שהתוכן הוא פשוט המלך הבלתי מעורער של השיווק הדיגיטלי. אז מדוע התוכן הוא כל כך חשוב לשיווק דיגיטלי ולמה במהלך השנים הוא קיבל תואר של מלוכה, ואם זה אכן המצב אז איפה הממלכה?

כשהתחלתי לתכנן, לחשוב ולבנות את כוכב התוכן ניסיתי להבין האם האגדה צודקת? האם תוכן הוא באמת המלך של השיווק הדיגיטלי, ואם כן, איפה הממלכה? למה אף אחד עד היום לא הסביר לי למה הוא כל כך חשוב? מה הופך אותו לכל כך מיוחד? איזה סוגים של תוכן קיימים? איך אני יודע באיזה תוכן נכון להשתמש ומתי? איפה בכלל נכון לפרסם כל סוג של תוכן? ולמי זה בכלל משנה? 

לצערי כיום התוכן הוא לא מספיק מהותי בשיווק של בעלי עסקים קטנים, מותגים, ארגונים ואפילו תאגידים בינלאומיים. התוכן הוא המלך ועל זה אין שאלה, מה שפחות ברור לי זה איפה הממלכה? איפה אתם אנשים שמאמינים בו, שמשתמשים בו, ויודעים בדיוק איך ליצור אותו, איפה ליצור אותו ומתי בדיוק ליצור אותו. התוכן, עדיין לא מקבל את הכבוד הראוי לו ואת המקום על הכס הנכבד של השיווק הדיגיטלי. אני, אני רוצה לשנות את זה!

במינגלינג ובכוכב התוכן בפרט, המטרה שלי היא להוכיח שתוכן הוא המלך – ויש לו גם ממלכה שלמה מאחוריו. אני מזמין אתכם להצטרף למסע המטורף שלי אל עבר כוכב התוכן.

מוזמנים להמשיך איתי את המסע בקהילה בפייסבוק כוכב התוכן.

וגם לסמן לייק ולהשאר בעניינים בעמוד העסקי בפייסבוק מינגלינג.

קבלו סקופ לא מהעולם הזה פעם בשבוע!
אהבתם? נשמח שתשתפו :)
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
קראו לכם עוד משהו נחמד
All articles loaded
No more articles to load